Rozwój metod ilościowych analizy ekonomicznej
Autor wniósł wielki wkład w rozwinięcie i wyjaśnienie oraz pogłębienie metod badania przyczynowo- skutkowego, czemu dał wyraz w pierwszej części opracowania. Następnie, w częsci drugiej bardzo trafnie przedstawił pogłębienie badań na temat analizy struktury zjawisk ekonomicznych. Ostatnia część jest poświęcona wykorzystaniu zjawisk ekonomicznych skali w badaniach analitycznych, autor przedstawił własne propozycje metodologiczne w tej dziedzinie.
Korekta prac magisterskich
Analiza kosztów firmy
Książka poświęcona jest analizie kosztów w różnych układach i przedziałach czasowych, w trybach ex post i ex ante, w stosunku do takich wielkości, jak zatrudnienie, sprzedaż, zaangażowane kapitały itp. Przedstawiono zarówno metody przeprowadzania analizy w zależności od funkcjonującego rachunku kosztów, jak i sposoby wykorzystania wyników badań w procesie zarządzania firmą.
Analiza finansowa w przedsiębiorstwie
Analiza finansowa jest praktyczną metodą oceny firmy – pomiarem jej efektywności i kondycji. W najnowszym zaktualizowanym wydaniu książki omówiono szeroki krąg zagadnień z dziedziny analizy finansowej przedsiębiorstwa działającego w warunkach gospodarki rynkowej. Zrozumienie i opanowanie treści ułatwia materiał ilustracyjny – tablice, schematy i załączniki. Podręcznik wyczerpuje tematykę przedmiotu wykładanego na wyższych uczelniach. Może być także użyteczny dla praktyków gospodarczych oraz słuchaczy specjalistycznych studiów podyplomowych i kursów doskonalących kwalifikacje zawodowe pracowników ekonomicznych, finansowo-księgowych, menedżerów i biegłych rewidentów.
Analiza ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstwa. Zbiór przykładów i zadań
Publikacja prezentuje praktyczne zastosowanie metod i technik analizy zjawisk i procesów gospodarczych przedsiębiorstwa. Przedstawiono zwłaszcza metody analizy następujących problemów: produkcji i sprzedaży, wykorzystania majątku trwałego i obrotowego, zatrudnienia, kształtowania się kosztów i wyników finansowych, sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Każdy z dziewięciu rozdziałów składa się z trzech segmentów. Pierwszy w sposób syntetyczny prezentuje metody analizy i oceny wymienionych problemów, drugi to zbiór przykładów oraz sposobów praktycznego zastosowania metod analizy, trzeci zawiera zadania do samodzielnego rozwiązywania przez studentów.
Kursy i szkolenia
Podstawy analizy finansowej
Analiza finansowa zajmuje się badaniem i oceną efektywności działalności przedsiębiorstwa oraz jego sytuacji majątkowej i finansowej. Ułatwia ona podejmowanie decyzji, umożliwiających lepsze wykorzystanie zasobów, poprawę wyników działalności, sprostanie potrzebom rynku i oczekiwaniom właścicieli. Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów uczelni i wydziałów ekonomicznych, jak i dla praktyków: analityków finansowych, menedżerów, biegłych rewidentów.
Analiza finansowa przedsiębiorstwa
Nowe opracowanie dotyczące analizy finansowej w przedsiębiorstwie. Uwzględnia najnowsze osiągnięcia badawcze w tym zakresie oraz nowe kierunki pojawiające się w praktyce. Zawiera m.in. odniesienia do:
- zarządzania wartością,
- międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej,
- finansowania ze środków UE.
Omówione narzędzia analizy finansowej umożliwiają wielopłaszczyznowe podejście do problemu (od strony zarządzających przedsiębiorstwem, inwestorów, kredytodawców oraz pozostałych interesariuszy), jednak podstawowy wątek bazuje na dominującym obecnie w praktyce założeniu maksymalizacji wartości dla właścicieli. Przedstawione rozważania są ukierunkowane na przedsiębiorstwa różnej wielkości oraz znajdujące się na różnych etapach rozwoju, co stanowi pewne odejście od dominującego w literaturze nastawienia na finanse korporacji.
Książka została napisana z myślą o studentach wyższych szkół ekonomicznych (państwowych i prywatnych), uniwersytetów, politechnik i akademii rolniczych oraz o przedsiębiorcach i menedżerach finansowych.
Decyzje finansowe firmy. Metody analizy
– Dynamiczne prognozowanie płynności
– Sterowanie ryzykiem operacyjnym i finansowym
– Skutki zmian kapitałów firmy
– Ocena zamierzeń inwestycyjnych
– Przyszła wartość firmy
Studenci kierunków ekonomii i zarządzania oraz praktycy (menedżerowie różnych szczebli) otrzymują dzięki tej publikacji przypadki zastosowania znanych z teorii modeli do rozwiązań praktycznych – metod wspomagających decyzje finansowe.
Autorzy są pracownikami naukowymi Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w Katedrze Finansów i Rachunkowości. Specjalizują się w finansach przedsiębiorstwa w problematyce analizy, planowania i budżetowania. Są autorami i współautorami 7 książek oraz około 100 artykułów z tego zakresu tematycznego. Od szeregu lat są wykładowcami dla kadry menedżerskiej i służb finansowo-księgowych wielu polskich przedsiębiorstw, ściśle współpracując głównie z Zakładem Szkolenia i Doradztwa Ekonomicznego PTE w Lublinie. Wykonali także szereg oraz aplikacyjnych o charakterze doradczym i eksperckim.
Leave feedback about this
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.